Pedagogische raad: TintelTuinBoekje

Door Iris Pauwels en Julie Goethals

Onze nieuwe uitdaging van dit 10de  TintelTuinjaar is een mooi, verstaanbaar en origineel TintelTuinboekje maken! Daarvoor steken pedagogische raad en team de hoofden bij elkaar. Het team maakte er tijdens de pedagogische studiedag al hard werk van om zich nog eens grondig onder te dompelen in de invarianten en vooral om te overleggen hoe dat in de TintelTuin vorm krijgt in de klaspraktijk en op school. De bedoeling is om 10 (want als jullie het nog niet wisten worden de 10 jaar van onze school flink in de verf gezet!) specifieke freinet-thema’s die in de school belangrijk zijn uit te leggen aan ouders met voorbeelden vanuit de dagelijkse werking.  In de klassen zullen er aan die tekstjes 10 buurtwandelingen gekoppeld worden om de accenten te illustreren. Deadline? De opendeurdag op 4 mei. Aan de slag ermee! Er is nog altijd hulp welkom natuurlijk. Spreek dan Iris aan als je wil meewerken.

Naast die ambitieuze realisatie steken we ook de oud-leerlingenbevraging in een nieuw jasje. Vorig jaar kregen we weinig antwoorden van afgestudeerden, dus we gaan nu innoveren en alles in een online enquête gieten. We hopen dat dit voor de jonge generatie wat aantrekkelijker wordt om in te vullen zodat we meer  feedback krijgen die met een verbeterde vraagstelling ook objectiever te verwerken en te analyseren wordt. De verwerking ervan bezorgt ons dan interessante info om bijsturingen te maken en niet stil te staan zoals dat zit in “l’École Moderne

De hervorming van het secundair onderwijs roept heel wat vragen op. We bekeken daarvoor hoe we onze laatstejaars en hun ouders de juiste informatie kunnen doorgeven zodat zij een gepaste doorstroom  -en schoolkeuze kunnen maken.

Daarnaast is er natuurlijk altijd plaats voor wat er leeft in de school en hoe daaraan gewerkt kan worden.

Recommended Posts
Contacteer ons

Not readable? Change text. captcha txt

Start typing and press Enter to search